Pek Sevgili Yuan’lılar!…

Uzunca bir zamandır yoktum ortalıklarda. O derece ki blogum olduğunu unutmuşum. 🙂 Olmadığım süre zarfında evlendim efenim. 🙂 Yeni bir hayata alışma evresindeyim şu ara. Çevirilere çok uzun süre ara vermeden döndüm, hazır çeviriye dönmüşken bir de birkaç kelam edeyim dedim. 🙂

Başlığı görünce Yuan nedir ne oluyoruz diyebilirsiniz. Diziyi izlemeyen pek çok kişi vardır aramızda. 🙂 Aylardır merakla beklediğim bir yapım olan Empress Ki başladı ve malumunuz pek sevgili partnerim Kim Soo Young ile bu dizinin çevirisini üstlendik. 50 bölüm olması dizi başlamadan önce çekinmemize neden olmuştu. Uzun sürecek olan dizilerin izleyici kitlesi az çevirisi de zor oluyor çünkü. İlk iki bölümün ardından iyi olacağını düşündüğümüz bu dizinin çevirisini gayrete ve iştaha gelip almış olduk. 8 bölüm itibari ile de hiçbir pişmanlığımız yok. 🙂 Tek dileğimiz bu şekilde devam etmesi…

Tarihi dizilere karşı ayrı bir muhabbetim var belki mesleki bir meraktandır. İzlediğim dizileri, o dizide yer alan karakterleri araştırmaya başlıyorum hemen. Bulabildiğim her kaynağı okuyorum, tuhaf bir alışkanlık işte. 🙂 Okuduğum bazı bilgileri sizinle paylaşıp diziyi de sizlere tanıtayım istedim.

Görsel

Görsel

Gördüğünüz üzere dizinin afişleri bile göz alıyor. 🙂

Evet dizimizden bahsedecek olursam, aslında bir Koryo’lu olan esas kızımız Nyang (Ha Ji Won) Yuan’a (Moğolların Çin’in yanı başında kurulmuş olan kolu) cariye olarak gönderilmesini ve ardından Cengiz Han ve Kubilay Han’ın torunun torunun torunun torunun… torunu olan Togon Temur (Ji Chang Wook) ile evlenip İmparatoriçe olmasını anlatıyor. Bu süreç içerisinde esas kızımız Koryo Kral’ı Wang Yo (Joo Jin Mo) ile Yuan İmparator’unun aşkı arasında kalıyor. Acaba gerçekte gönlü hangi yiğidoya  ait olacak? İzleyip göreceğiz. 🙂

 

Efenim karakterlerden bahsedecek olursam Nyang’ımız kızçemiz çok zor bir çocukluk geçirmiş, annesi Yuan’a cariye olarak gönderilirken ölüyor, babası kayıp. O dönem kadınlar için çok zor bir dönem olduğundan hayatta kalmak adına “erkekmiş” gibi davranmayı seçiyor hiç erkeğe benzemese de. Bir gün İmparatoriçe ve bir sonraki imparatorun annesi olacak olan kızımızın bu serüvenine tanıklık etmeye çalışacağız dizi boyunca.

Wang Yo yani Koryo’nın basiretsiz, beceriksiz, itici, yaşlı Kral’ı ( yazar bu karakter açıklamasında kendi görüşünü katmıştır ) kendi halinde, kral olmaya çalışan bir kral. Gönlünü erkek bildiği kıza kaptırmış aşktan hali yaman, ülkesi gitti gidecek bir zat. Tarihi gerçeklere bakılırsa hakkında edilecek tek bir iyi laf yok sanırım. Neden derseniz bu kralceğizin aslı Kore’nin tecavüzcü Coşkun’u saykosu imiş. Kadınlara tecavüz etmeyi pek sever üstüne bir de öldürürmüş. İşte bunu okuyunca her ne kadar senarist kendi krallarını böyle kötü bir şekilde anlatmıyor ve anlatmayacak olsa da içim almıyor herifi. Bir de yaşlı… Pöf…

Togon Temur ise şeker mi şeker, yakışıklı mı yakışıklı yanakları mıncırılası, sevilesi, yenesi bir varlığı canlandırıyor dizide. O da talihsiz bir hayat yaşamış, güveneceği kimsecikler yok, tutunacak bir dalı ya da sırtını yaslayacağı bir dostu yok. Babası yok annesi yok, başında El Temur denen bir iblis var o sebepten ötürü tüm hayatı korku içinde geçmiş. Dolayısıyla biraz da ürkek, narin, daha açık söylemek gerekirse pısırık. 🙂 50 Yıl boyunca Yuan tahtında kalacak ve günümüzde Bilge Kral olarak anılacak zeki bir şahsiyet her ne kadar şu an için zeka parıltısı dahi göremesek de. 🙂 Diziye çok renk katıyor, her sahnesinde yüzümüzü güldürüyor. Bu paragraftan anlaşılacağı üzre favorim kendisidir.  Bkz:

Dizide hiç mi kötü yok derseniz El Temur ve sülalesi gayet yetmekte ve bu rollerin hakkını vermektedir. Psikopat ve çirkin oğulları, cazgır kızı, kendisi ve birkaç da yardakçısı diziye kötülük manasında gereken katkıyı yapmakta.

Dizinin en hoş şeysi de baştan aşağı tüm Cast’ın tanıdık yüzler olması, hepsinin iyi bir oyuncu olması. Senaristler de gayet başarılı onlara diyecek laf yok. Dizi 8 bölüm oynadı, daha 42 bölüm var. Sağlam bir başlangıç yaptı ve kendisini sevdirdi,  reytingleri de gayet iyi. Kore’de adından çok bahsedilir oldu şimdiden, namı bu topraklarda da yayılmakta efenim. Tarihi dizi seviyorsanız izleyin derim, sevmiyorsanız da bir şans verin bölüm sayısı korkutmasın güncel izleyince çabucak bitecektir eminim. Bizi haftada iki bölüm bile kesmez oldu 😀

Diziyi eğlenceli, sevilesi kılan bir diğer şeyse spoiler sayfasında yaptığımız muhabbetler, kırıp geçiren yazılar, dostane şekilde yaptığımız rekabet. 🙂 Taraf olmayan bertaraf olur sözünden hareketle taraflarımızı belirledik kendi aramızda çekişiyoruz efenim. Güzel muhabbetimize de ortak olmak isterseniz Yuan saflarımıza buradan buyurunuz Yeppudaa Spoiler

Neyse efenim izlemeniz tavsiye edilir, ileride dizi hakkında belki bir kez daha yazarım. Dizinin bozmadan hep böyle ilerlemesi temennisiyle yazıma son veriyorum.

Yuan Manse! 🙂

17 thoughts on “Pek Sevgili Yuan’lılar!…

  1. Yuanlılar seninle gurur duyuyor şekerim. Bu dizi bu tatla 50 değil 100 bölüm olsa da çevrilir, izlenir 🙂

    1. 😀 Ben de bir Yuan’lı olarak asli görevimi yerine getirdiğim için mutluyum. Daha 42 bölüm var final sendromuna girdim ayol 😀

  2. tek kelimeyle mükemmel bir dizi. sanki geçmişe yolculuk yaptırıyor. dizide ki karakterler rollerinin hakkını veriyor . tarihi dizileri izlemekten geçmişe merak sarmaya başladım.bana da tabiki faydası oluyor. kpssye giricem o yüzden tarihi bilgiler artık kafamda canlanmaya başladı. bu arada dizilerin alt yazılı olması benim için avantaj. çünkü saniyelik geçen alt yazılar hızlı okumamı sağladı. bu neden le sınavlara katkısı çok fazla.

  3. bilgi için teşekürler yakışıklı wang yo’m için durum pek iç açıcı gözükmüyor bu durumda.jo jin mo’m yaşlı değil bu arada kendisi için izliyorum zira diziyi 😦

  4. Bloğunu Kraliçe Gi’nin hayatı neymiş nasılmış araştırıyım derken gördüm ve bi çırpıda okudum neşeli yazını tabii bi Yuan taraftarı olarak 😀 En başındanberi ilgimi kaybetmeden diziyi izleyenlerdenim ve tarihlerini merak etmeme sebep oldular birazda Türk izleri araştırmadım değil kendimce..Şu tarih araştırmalarını biraz bizimlede paylaşır mısın çok merak ediyorum gerçekte neler olmuş nasıl yaşamışlar bizim tatlı çiftimiz..
    Bu arada çevirideki emeğin için tşkler :))

  5. Çeviri için çok teşekkürler. Dizinin kalan bölümleri güncel bir şekilde çevirilecek mi acaba?

  6. Diziyi izlerken şu Wang Yo dan ne zaman kurtulacağız diye dua etmiyorum değil. Bir erkeğe ilk kez bu kadar gıcık oldum sanırım. Yuan çok yaşa! eheh 😊

  7. Diziyi bitireli 2 hafta oldu. Hala özlüyorum yaw. İzlerken ‘ yok artık, hayır olamaz’ tepkileri içinde dört gözle takip etmiştim. Ölmesini istediğim 3 kişi bile ölürken üzüldüm. Diziye Healer’dan geçiş yaptım. Yani Ji chang wook için. Ama Ha ji won ve diğerleri beni benden aldı. Bir dizideki bütün oyuncularmı yetenekli olur? Hiç biri sırıtmazmı? Bütün roller cuk oturmuş. Çevirilerinizinde hastası oldum. Ciddi emek veriyorsunuz. Sağolun varolun 😉

  8. 5 gunde 51 bolumu izledim ceviriniz icin size cok tesekkur ederim. final sahnelerinin etkisinde altinda kalarak gune basladim hala aklima geldikçe agliyorum ve içim aciyor merak edenlere izlemelerini siddetle tavsiye ederim.EMEĞİNİZE SAĞLIK😢

  9. harika bir dizi hala etkisinden çıkamadım pea tatlılıgı tal tal karizması kraliçe ki nin oyu gücü her şey mükemmel emeginize saglık

Bir Cevap Yazın

