Anobist Kimdir? Necidir? Ne yapar, ne eder?

Daha dünkü yazımda uzun zamandır yazmadığımı fark etmiştim hoş benim yazmamam kimsede bir noksanlık yaratmayacaktır ama 🙂 Yine de benim içimde bir boşluk olmasına neden oluyor, günlükümsü bloguma yazamamak. O sebepten ötürü olmadığım süre boyunca yaptıklarımı anlatıp sık sık yep’ten gelen DM’den gelen tekrar eden soruları cevaplayayım istedim.

Aklımdan çok şey yazmak geçiyordu zamanında. Mesela Jo In Sung volume 2 yazısı. Ben çevirilerden fırsat bulup Pc başına oturuncaya dek, beyefendi çirkinliğiyle dillere destan bir hatunla birlikte olduğunu açıkladı. Takdir edersiniz ki böyle bir kara haberin ardından yazma şevki falan kalmıyor insanda. Bu denli sinirlenmemin nedeni sevgili yapması değil bizzat sevgilinin kendisi idi. Jo In Sung seven fanlar eminim düşünmüştür: “Kore’ye gitsem benim de bir şansım olurmuş. Jo In Sung’un kriterleri o kadar yüksek değilmiş. hıh” diye…

Bu darbenin ardından yazma şevkimi tekrar kaybedip çevirilere gömüldüm. Jo In Sung’u gördüğüm anda sinirlerim tepeme fırlıyordu ama o da etkisini yitirdi zamanla. Allah mesut etsin deyip geçtim. Kendi istemiş kendi seçmiş bana ne hıh.

Sonra gayet yavaş geçen hatta herhalde evlenmeyeceğiz biz izlenimi veren nişan dönemi birden hızlandı neye uğradığımı şaşırdım, çevirileri bırakmak zorunda kaldım iki şehir arası mekik dokudum, sonra bir de iki şehirde düğün  yapmak gibi bir eziyet çektim… Nihayetinde evlendik de bitti şükür. Şu an alışmaya çalışıyorum aslında alıştım denebilir. 😀 Klasik ev hanımı mode on şu an.

Kısaca yaptıklarım bunlar olsa da açılımı çok geniş olan bir süreçti. Tek tek her evreyi yazsam ayrı başlıklar olabilir o derece yani.

Gel gelelim gelen mesajlara. Bu kadar merak edildiğini bilmiyordum ama sık sık soranlar oluyor. Malum ask.fm diye bir şey kullanmadığımdan ve kullanmayı düşünmediğimden buradan bir kereye mahsus cevaplandırayım dedim. En çok sorulanlardan en aza doğru sıralayacağım. 🙂

1- Korece’yi nereden öğrendiniz?

El cevap: Korece bilmiyorum, sadece az biraz kulak aşinalığım var. O kadar. Öğrenmeyi istiyorum ileride bakalım.

2- İngilizce’yi nerede öğrendiniz?

El cevap: Ortaokulda Anadolu lisesindeydim, sonra lise ve üniversitede gördüm. Biraz da kendim çabaladım kursa falan gitmişliğim yok esasen.

3- Ne okuyorsunuz? Üniversite öğrencisi misiniz?

El cevap: Mezunum şu an okumuyorum, atanma bekleyen sefil bir öğretmen adayıyım. Tarih öğretmenliği bitirdim efenim.

4- Çeviri bugün gelir mi?

El cevap: Aslında bu soru beni fitil eden bir soru 🙂 Sürekli geliyor o sıra çevirdiğim diziye göre sıklık oranı değişmekte. Şu ara çok alıyorum Heir’s sağ olsun. Bir daha Min Ho dizisi mi? Tövbeler olsun dedirtecek derecede bunalttılar beni. Lise dizisi hele de içinde Min Ho varsa uzak durulması gereken üç şeyden biri oluyormuş meğer. Sağ salim son 6 bölümü atlatmak tek dileğim, her an birilerinin üstüne içimdeki çirkefi salabilirim. Ergenusların çok haz ettiği bir kişi tabii günümüz ergenusların birçoğu birçok şeyden yoksun olduğu için – okumak gibi yazmak gibi araştırmak gibi – bu tarz sorular çoğalmakta. Her ne kadar cevap versek de anlaşılmamakta tekrar edilmekte. Gelir elbet ha bugün ha yarın sabret bekle bebeğim Min Ho’ndan çok ayrı bırakmayacağız seni.

5- Çeviriden ne kadar kazanıyorsun?

El cevap: Sıfır evet evet yanlış okumadınız sıfır lira, dolar, euro, yen, won, riyal kazanıyorum. Bu işi gönüllü olarak yapıyorum. Ben ve diğer birçok çevirmen de para karşılığında yapmıyor bu işi. Tamamen keyfi hobimsi bir şey yani.

6- Ben de çeviri yapmak istiyorum ne yapabilirim?

El cevap: Çeviri yapmak için iyi bir İngilizce ve Türkçe bilgin olmalı ve de Subtitle Wokshop kullanmayı bilmelisin. Bunun için altyazı sitelerinin hemen hemen hepsinde olan kılavuzları kullanabilir ve ufak bir şeyler çevirerek deneyim kazanabilirsin.

7- Yeppudaa kaç yılında kuruldu?

El cevap: Vallahi bir bilgim yok araştırmadım da niyeyse. Ben üye olduğumda vardı o kesin. 🙂

8- Neden Yeppudaa?

El cevap: Sevdiğim birçok kişi bulunduğu için, çevirmenlerinin hepsi nadide bir kişilik olduğu için, gayet iyi anlaştığımız için, hoş görülü bir ortam olduğu kimse kimseye yan gözle bakmadığı, içinde kötü bir niyet barındırmadığı için. Yeppudaa olmasa çok boşluğa düşer üzülürdüm sanırım. Gerçekten çok iyi insanlarla dolu ve de en önemlisi aynı görüşte olduğum birçok insan bulunuyor.

9- Evli misin bekar mısın? Ne zaman evlendin? Aa eşine nasıl Kore dizisi izletiyorsun? Bu minvaldeki soruların hepsini tek bir yanıtla cevaplandırayım. 🙂

Evliyim yazının başında bahsetmiştim zaten. Evleneli ne kadar olduuuuu evet cidden düşünüyorum yıllar olmuş gibi asdfghj 3 gün sonra 3 ay olacak evet. 😀 Eşimle yıllaaaar öncesinden tanıştığımız için Kore ile tanışmama tanıklık etmişti. O sebeple daha önce farklı ülkeleri bilhassa Amerika yapımlarını beraber izliyorken şu anda da Kore yapımlarını aynı şekilde izleyebiliyoruz. Aman aman bayılmasa da ben sevdiğim için saygı gösteriyor gerçekte sevip sevmediğini tam bilemiyorum 😀 Her diziyi izlemiyor pek de beğenmiyor zaten. Sevmediği bir dizi olunca izlemez. Tree with deep roots dizisi hala onun için efsanedir, şevkle izlediği bir başka dizi hatırlamıyorum. 🙂 Özellikle şunu yaptım da izlemeye başladı diyemem zamanla gelişti belki de benim bu merakımın kaynağını kavramak adına başladı bilemeyeceğim. 🙂 Eşim çeviri yapmama bir şey demiyor karşılıklı istediğimiz şeyleri yapmamıza olanak veriyoruz, saygı gösteriyoruz. O arkadaşlarıyla görüşüyor ben çevirimi yapıyorum geri kalan zamanlar bizim nasılsa 😀

Diğer özel sorulara çok şey edemeyeceğim aşkımızı kapalı kapılar ardında yaşamayı tercih ediyoruz. Assdfghjk ( Bu gülüşten başka gülüşümü yansıtacak bir gülüş yok maalesef. 🙂 )

10- En sevdiğin YÇÇ’ler, çevirmenler, YÇA’lar, üyeler kimler?

El cevap: En sevdiğim YÇÇ şu diyemem hepsini de çok seviyorum. Ayrı ayrı sayfalar yazmam gerekebilir onlar için. Hepsinin de ayrı bir yeri var bende. Emişim başka shepidim başka miragem başka edam başka yukim, bu aralar çok ayrı düşsek de mircelonam bambaşkadır. Nehirinimiz var bir de geç tanıştığım çok sevdiğim Oylum’um namı diğer Kim soo young. 🙂 Homosapiens en matrak en kafa en sevilesi YÇA’m benim 🙂 Juliet ve sophia takdir ettiğim hayran olduğum çalışkan karıncalarım 😀 Yani bu sorunun net bir cevabı yok kısaca hepsi de benim bebeklerim. 🙂

En sevdiğim çevirmen ise bu işe başladığımdan beri hayranlık duyduğum Daisy~ İdolümdür kendisi. 🙂

Üyeler öyle çok ki hangi birini yazsam bilemedim şimdi. Lalezar, yaban_gülü, cananım, malcolmx, yazgünesi, cangemo, çingun, diryaa, ddeerryyaa, seven n.y, mygirl, ezo*, günkurusu,toprakkrall, yağmur6767, sujini34, aysegül, misamisa, dima, vs… artarak devam eder koca bir paragraf olur 😀

Ek soru unutmuşum da buraya sıkıştırayım. 🙂

11: Anobist ne demek?

Anobist benim uydurduğum bir şey daha doğrusu ekleme yapıp aslını değiştirdim. Aslı Anubis. Çakal başlı Mısır ölüm tanrısı kendisi. Mitolojik bir varlık. Oynadığım online bir oyunda char ismi buydu o sebeple o sıra üye olduğum her siteye böyle üye oldum. Öyle öyle bugüne kadar geldi. Başka bir nick de olabilirdi, olsaydı iyi olabilirdi ??

Sanırım sorular da bu kadardı unuttuğum atladığım var mı bilemiyorum. Bu soruları soracak olan varsa belki bu yazıyı okuyup öğrenmiş olur. 🙂 Bazen her soruya cevap veremiyorum. Başka sorular olursa da ek yaparım artık ne yapalım 🙂

Çevirisiz kaldığım boş vaktime gelen bir vakti de bu şekilde değerlendirmiş oldum. Başka bir gün de inşallah Heirs bitince olabilir, o diziye karşı düşüncelerimi yazacağım. Bitmesini bekliyorum çünkü ilk 10 bölüm itibari ile söyleyecek iyi bir şeyim yoktu. Şimdi açılıyor gibi o sebeple sona saklıyorum. 🙂

Sağlıcakla kalın efenim…

8 thoughts on “Anobist Kimdir? Necidir? Ne yapar, ne eder?

  1. Çok güzel yaa benn çeviri yapanları hep merak etmişimdir ne desem ki yaa çok teşekkürler emeğimize sağlık..

  2. Twitte şey ettim ama burada da şey edeyim 😛 Hani benim çete şebeği şeysim, kendime mask etmiştim ben onu hatta istesem mi acaba yaparlar mı ki ahjsdgkalsjdlkas Cınım ya, ağzına yani eline, beline, diline, omurgana sağlık hahaha Nice güzel çevirilerin olsun kkk~~ O değil de Yeppudaa’nın kuruluş tarihini niye merak etmişler yahu, mehteran takımı mı şey etcekler acaba ahsdjdalkdaşs

  3. Canımsın hayranım kalemime,kelamına,
    Ara ara bloğuna misafirim,bir çay veren yok lakin muhabbet tam kıvamında,
    Senin gibi değerli birini tanımak büyük bir şeref benim için,
    Sağlıcakla ve hep bizimle kal inşallah 🙂

  4. Oy oy Anocannnnnn bloguna yeni takıldım şöyle bir okuyayım derken kendi nickimi gördüm, yirim kie 😉 Bizde seni seviyoruz canımcım ^^

Bir Cevap Yazın

