Heir’s Sendromu

Yazmayacaktım aslında ama ne yaparsın şeytan dürtüyor içimde kalmasın. Şimdi iki taraf hayran grubundan taşların kafama kafama atılacağından eminim ama belirtmek isterim ki aklıselim birisi bunu yapmaz.

Kuzguna yavrusu şahin görünür sözünden hareketle sırf çevirdim diye sırf emek verdim diye of be ne harika diziydi falan yazacağımı düşünenler yazıyı burada bırakabilir. Bu bir eleştiri yazısı olacaktır. Eleştiri kaldıramayan hayranlar da ufak ufak bu sayfadan çıkabilir kendini tutamayacağına inanıyorsa tabii.

Kore dizisi izlemeye başladım başlayalı hiçbir oyuncuya anti olmadım diyebilirim. Ama pek tabii haz etmediklerim oldu. Birinin hayranı olabilmem için yakışıklı olmasına bakmıyorum sadece benim için önde gelen düsturlardan en önemlisi oyunculuğu oluyor. O yüzden sezarın hakkını sezara vermekten yana olan, mantığı elden bırakmayan dürüst bir hayran olmaya gayret ediyorum. Bence doğru olanı da bu. Şayet birine hayransam fansam falan onun ilerlemesi için doğru yargılar vermeli ve bunu söylemeliyim. Gözlerimi yumup beş para etmez bir dizide oynasa bile oppammmm çok tatlısın oppam harikasın oppaammm oyuncunun dibisin gibi serzenişlerde bulunmam. Varsayalım ki beş para etmez bir diziydi ben beğendim ama beğenmeyen de oldu bunu özgürce dile getirmesine olanak veririm. Hepimiz insanız ve demokrasiyle yönetiliyoruz, kendi zevklerimiz kendi görüşlerimiz var ve her daim farklı olabilirler. Bu farklılıklara alışmak lazım…

Neyse girişimi yaptım çok uzun bir giriş oldu ama atılan taşların daha da az olması için yapmak zorundaydım. 🙂

Çevirdiğim dizidir kendisi, her bölümünü belki 4 defa izlemişimdir. Yani o kadar haşir neşir oldum kendisiyle. Ve şu an ister istemez şok oluyorum. Acaba ben mi körüm diye tamam iyi diziydi ama aman aman abartılacak derecede iyi değildi. Bir kere senaristten kazık yedik kimse bunu görmüyor. Kadro ile büyüledi bizi ee kadının adı da vardı tamam dedik ama 20 bölüm bir umutla beklemekten ben bıktım yemin ederim. Sonuç: Hüsran.

Liseli dizisi değildi, sosyal mesaj vermeye çalışmıştı, konu derin bir konuydu falan bunlar amenna. Ama kurgu sıfırdı.

20 bölüm ne oldu? Valla bir şey olmadı bana göre. Arka planda Secret Garden müziklerini duyduk, klişe iki üç romantizm gördük diğer iki dizide gördüğümüz, Amerika faciası yaşadık. Kulaklarımız o böğğğ dedirtecek ingilizce aksanından helak oldu. Dizinin 10. bölümüne geldik ama hala aklımda ilk iki bölümde gördüğüm sarışının iğrenç suratı ve mimikleri saplıydı. Vs…

Bunları geçiyorum, konuyu sağlam işlese bu senaryodan beş tane ayrı ayrı dizi çıkardı eminim. Hatta doğru düzgün yazsa cidden daha etkili olacak bir dizi çıkardı. Son 6 bölüme sığdırdığı konuyu az daha açıp 20 bölüm ekşınlı bir şekilde anlatsa tadından yenmezdi şahsi kanaatim.

Dizide hiç mi iyi bir şey yoktu derseniz vardı tabii ki. Hoş replikleri klişe olsa da romantik hareketler, dizinin arka planında kalan karakterler ve çiftler. Seyri beklentisiz güzeldi yani ama beklentisiz. Benim gibi bu senarist bomba gibi senaryolar yazmış harika olacak kesin diye izlerseniz sonunuz benim gibi olur. Kör kütük hayran olarak izlerseniz de bu dizi sizin için unutulmaz harikulade bir yapım olur ve abartırsınız.

Dizide PSH felaketi vardı bir adet. Güzel olabilir tatlı olabilir sevimli olabilir ama oyunculuğu sıfır bence. İlk iki bölümde ha bu kız geliştirmiş kendini derken kalan 18 bölüm aynı kazulet yapısıyla dizide yalnızca dikilmesi fonksiyonsuz kalması, oradan oraya savrulması, fakirim ama güçlüyüm edaları, mimiksizliği, ses tonuna hiç değinmiyorum bile tam bir işkenceydi. Sevmiyorum bu kızı tüm dizilerini de izledim oyunculuk açısından hiçbir farkı yoktu. Hala neden bu kadar abartıldığını anlamış değilim…

Lee Min Ho olacak daha olmuş diyemem ama oyuncu olmaya alışmış diyebilirim. Biraz fark etti bu dizide. Duygusal sahnelerde ağlamasam da gözlerimi dolduracak etki bıraktı en azından bu da bir şeydir ama zaten ben her şeye ağlıyorum bu da var. 😀 Yine de iyi bir oyuncu PSH’ye nazaran. Karakteri daha baskın yazılmış olsaydı ya da daha farklı en azından hafızama kazınabilirdi. Min Ho’ya yazık oldu gibi geldi bana gerçi baya popülerleşti ama şahsi fikrim yazık oldu işte…

Woo Bin… bir karakter bu kadar iyi oynanır, bu kadar iyi taşınırdı. Tamamen karakteriyle bütünleşmişti. Çok başarılı buldum kendisini, yolu açık bir arkadaş ne diyeyim…

Beni şaşırtan ön yargımı kıran KPOP idolleri hele de Krystal ve sevgilisi rolündeki kişi çok hoştu favori çiftimdi kendileri.

Gu family’nin ardından bu yapımda gölgede kalmış kişi Choi Jin Hyuk… Bu dizide oynadığı için üzüldüm. Oyunculuğu resmen tavan yapmış ama gölgede kalmıştı. Sıkı takibindeyim onun 😀

Kang Ha Neul yani Hyo Shin en başarılı oyuncuydu. Harikaydı Two Weeks dizisinde ara ara görünmesine rağmen gerçekten ileride büyük bir aktör olacağını kanıtlamıştı. Bu dizide de iyi bir iş çıkardı.

Ve diğer karakterler, Metres hanım, Hee Nam diğer anne baba rolündekiler çok başarılıydı. Min Ho’nun annesi rolündeki kadını Yawang’daki rolünün tam zıttı bir rolde görmek oyunculuğunun ne kadar iyi olduğunu bir kez daha gösterdi. Master’s Sun’da gördüğümüz hala, burada dilsiz hizmetçi rolüyle bir önceki rolünü tamamen unutturdu bana. O da çok başarılıydı.

Dizi izlenebilir ama bana göre bir Master of Sun değildi. Ve umarım drama ödüllerinde beni hayal kırıklığına uğratmazlar. So Ji Sub hayranı olduğum için değil gerçekten hem oyunculuk hem de senaryo açısından daha hoş bir dizi olduğu için Master of Sun diyorum. Bir kere So Ji Sub o dram rollerden çıkıp komedi oynadı ve oynadı yani. Sezarın hakkı sezara gider inşallah.

Fazla beklentiye kapılmadan izlenip, hayran gözlüklerini çıkartıp değerlendirilmesi gerek diye düşünüyorum.

Maalesef benim çok beğendiğim bir yapım değildi. Yine de izlerken ve çevirirken sıkılmadım, sevgili Dici’mle çeviri yaptığım için rahat rahat tartışa bildiğim için de ayrıca keyif aldım, yeni oyuncuları gördüm tanıdım vs.. Bu yüzden dizi için puanım eh işte … 😀

Son olarak yazdıklarım kendi şahsi fikirlerimdir. Kişileri beğenip beğenmeme lüksü de şahsıma aittir. Güzel olsa da yakışıklı olsa da oyunculuğu iyi değilse bana göre kötüdür. Senarist harika yapımlar yazıp bunda aynı etkiyi göstermemişse ve sadece Min Ho ve PSH fanlarından ötürü bu dizi bu kadar zirvedeyse yine benim için kötü bir senaryodur.

Cut…

11 thoughts on “Heir’s Sendromu

  1. söylediğin bir çok şeye katılıyorum. ana konu harika olmasına rağmen, işleyiş berbattı. özellikle bir kaç oyuncuya yazık oldu. yine de psh konusunda bu kadar kötü düşünmüyorum. oynadığı karakterin bir çok itici yönü vardı, ve kızın da girebileceği kılık çok sabitti.
    kısaca dizinin “muhteşem” diye nitelendirilemeyeceği gerçek, öte yandan “berbat” kategorisine de girmiyor kanımca 🙂
    unutmadan! empress ki’yi bize verdin ya, eline emeğine sağlık 😉 atlamak istemedim.

    1. Teşekkür ederim 🙂 Aslına bakarsan PSH sorunu da bu. Hep bu klasik biçilmiş roller seçiyor. Şahsen oyunculuğuma güvensem daha iyi roller seçerdim. 🙂 Yine de berbat diyemem bir şekilde kendini izlettiriyor ama bayan oyuncular sıralamamda yer almaz. 😥

      1. evet roller konusu da iyi tespit. merak ediyorum senin en beğendiğin bayan oyuncular hangileri? bir de favori draman 🙂

      2. Kim Sun Ah, Shin Min Ah, Gianna Jun, Ha Ji Won vb. isimleri beğeniyorum. En sevdiğim drama çeviriye başlamamı sağlayan The Moon That Embracing The Sun 😀

  2. Kesinlikle bir çok kisma katılıyorum kaldiki ben le min ho sevmem iyi bir oyuncu olmamakla birlikte kocaman burnu var :)iyi oyuncu olmadigi zaten woo bin karsinsinda ezilerek iyice ortaya cikti. ben secret garden city hall ve tabiki agd gibi harika dizilerden sonra senariste guvenerek izlemeye basladim.zaten bu dizinin boftan tek bir farki var miydi ben nerdeyse bulamadim ;/ yerden yere vuramam diziyi ama normaldi yani o kadar.
    Bnde senin gibi yan karakterlere bayildim hatta diziyi onlat alip goturdu.yazdiklarinin hepsine katiliyorum
    Birde seyirci sonundan tatmin olmayinca christmas
    özel bölümü çekilmiş cevirecek misiniz?

    1. Minho burnunu özellikle büyütmüş. 🙂 Kore’de pek büyük burun yok açıkçası ben beğeniyorum kendisini geliştiriyor aynı yerde durmuyor oyunculuğu kötü diyemem. İngilizce çevirisi çıkarsa elbette çevireceğiz 🙂

  3. sevgili anobist,
    çevirilerini takip ediyorum pek çok diziyi sayende izledim çok teşekkür ederim ellerine gözlerine sağlık ve yorumunu okuduktan sonra aaa dedim garip olan ben değilmişim benim gibi düşünenler de varmış. yazdığın her kelimeye %100 katılıyorum ve yeni işlerini dört gözle bekliyorum iyi seneler

    1. Heirs konusunda aynı fikirde olduğum kişileri görmek benim için de büyük mutluluk 🙂 Çok teşekkür ediyorum 🙂 Sana da mutlu yıllar diliyorum 🙂

  4. Ah sevgili Anobist’im
    şu çevirinin, dizinin seni nasıl yorduğunu bugün bir kez daha gördüm
    forumdaki mesajları okuyorum sabahtan beri hazır burada da konusu varken burdan dökeyim içimi dedim
    korede hiçbir zaman bir idolum aman aman bunu çok seviyorum dediğim biri olmadı
    elbette beğendiğim oyuncular fazlasıyla mevcut
    ama sürekli onu takip ettiğim resimlerinin imzamdan avatarımdan eksik etmediğim biri hiç olmadı
    o yüzden belki böylesi hayranlıklar tuhaf geliyor
    yada yaşımız gereği bilmiyorum :/

    dizi konusunda da beklentileri oldukça basit bir izleyiciyim
    diziyi izlerken keyif alıyorsam en azından sardırmadan yada hızlı oynatmaya almadan izleyebiliyorsam
    dizi benim içn izlenebilir güzel bir dizidir
    Heirs da öyleydi benim için keyifle izledim yeni yetmelerin oyunculuklarını sevdim
    Lee min ho nun bof tan bu yana oynadığı bütün yapımları izledim
    kendini geliştirdiğini düşünüyorum
    ama tabii ki bir subsubi değil
    kolay kolay da olamaz gözümde
    sanıyorum fanlarının baktığı pencereden bakınca bunu anlamak zor olsa gerek
    birine böylesine körü körüne bağlanıp bunun için yaratılan tartışma ortamları insanı sadece oyuncudan diziden değil bulunduğu ortamdan da soğutuyor maalesef
    misal kang ji hwan ı çok severim
    hong gil dong çok severek izlediğim bir yapımda
    fakat sonra lie to me çekti kendisini ne kadar sevsemde beğenmedim diziyi
    senaryo zorlama oyunculuklar fazlasıyla kötüydü

    yada big
    hong kardeşlerin nerdeyse bütün yapımlarını izledim
    özellikle dok go jin gibi bir karakter yarattıktan sonra böyle bir senaryo
    hayal kıırıklığıydı
    hele de başrolde gong yoo yu düşününce

    ama bazen olmuyor işte
    en sevdiğimiz en beğendiğimiz oyunculuğuna en güvendiğimiz oyuncu bile
    yalnış bir senaryoya denk geldiğinde olaylar iyi gitmiyor

    napalım yani bunun için at gözlüğü takıp amann benim sevdiğim oyuncu var bu dizide ne olursa olsun en güzel dizi buydu
    ne oppama ne diziye laf ettirmem mantığı koredeki
    o saçma fan olaylarını hatırlatıyor bana
    bilmiyorum insanın birine böylesine bağlanması için nasıl bir ruh dünyasında olması gerekiyor :S

    velhasılı kelam
    fazla abarttığımızı düşünüyorum fan olayını
    izleriz beğeniriz beğenmeyiz
    asıl önemli olan karşıt görüşe saygı gösterebilmek
    herkes farklı renkler zevkler farklı
    benim ak dediğime kara
    kara dediğime ak diyenin çıkması gayet mümkün
    dilerim hayal dünyasıyla gerçek dünyayı birbirinden ayıran
    ne yaptığının farkında olan nesiller yetişir arkamızdan :/
    Anobist’im canım
    seviyorum seni ❤

Bir Cevap Yazın

