Yazıklar olsun…

Bir insan dışarı çıkarsa, facebook’a ya da Twitter’a sahipse çevrede “asıl” olup biteni görebiliyor-muş.

Tv’de görülen yalnızca “SOMA”, yalnızca yaşanan acı…

Sanıyorsunuz ki tüm ülke gerçekten “yas”ta.

Hayır öyle değilmiş. Kimse yasta değil, kimse üzülmüyor, herkesin derdi başka, herkesin düşüncesi başka. “284 mü? Allah rahmet eylesin.” “Eee dizilerde ne oldu acaba?” ” Filan kişi gruptan ayrılmış” “Neden ayrılmış?” vs… buna benzer birçok şey gördüm okudum. İnsanları gözlemledim gözlemledikçe içim yandı, üzüldüm geldiğimiz noktaya baktım geleceğimiz zaten apaçık meydandaydı.

Bir halt olmaz bu halktan.

Bir ülke insanı acıyı paylaşmayı geçtim o acıya saygı duymayı bilmiyorsa, duyarsız kalabiliyorsa bir cacık olmaz o halktan.

Ölümü yaşadım diye mi bu kadar hassasım bilmiyorum ama yaşamayan insan bile hassas davranıp o acıyı paylaşıp, o yasa o acıya saygılı davranıp bir şeyler yapıyor. Ya susuyor bir şey yapmıyor, ya sessizce takip ediyor ya da tepki gösteriyor.

Bu bilinç kimseye öğretilmemiş. Neden cenaze evleri dolar taşar, neden yakında bir yerde cenaze olduğunda TV açılmaz, müzik dinlenmez? İnsanlar yalnız olmadığını bilsin, onlara destek olunsun yardım edilsin diye. O evde bir acı varken büyük bir kayıp yaşanmışken sen kenara geçip oynama, gülme eğlenme diye.

“Böyle bir şey oldu diye yaşamayalım mı yani? Hiç mi normal bir şey yapmayalım? Hayatımıza devam etmeyelim mi? Hiç mi bir şey okumayalım?” tarzı savunma yapan ileri zekalılar var. Zaten sonsuza kadar çekmeyeceksin bu acıyı çünkü bu acı “senin evinden” değil. Senin baban, kardeşin, eşin, sevgilin, evladın değil.

4 gündür haber kanalları açık durumu anlamaya çalışıyorum, olup biteni öğrenmeye çalışıyorum, 4 gündür gazeteleri okuyorum yalnızca. Yemek de yiyorum, yaşıyorum. Günlük hayatıma bu şekilde devam ediyorum,. Sevdiğim diziye bakmıyorum, şarkı dinlemiyorum, Kore gündemini takip etmiyorum. Bir şeylere saygı duymaya çalışıyorum yanımda olmasa da, evimden olmasa da. “Günlük hayat” yaptığınız tüm aktiviteleri içerir ama yas anındayken tüm aktiviteleri değil yalnızca yeme içmeyi yaparsınız, yapılması gereken de budur.

Babasız kalan çocukları, abisiz kalan kardeşleri, eşsiz kalan kadınları düşündükçe isteseniz de bunu yapamazsınız.

Bu olaya sadece bakıp geçtiğimiz için hep böyle şeyler olmaya devam edecek. Neden olduğunu anlamaya çalışmadığımız için, gereken duyarlılığı göstermediğimiz için. Anlamaya çalışmadığımız için.

Ben buna vicdan diyorum, duyarlılık diyorum bilinç diyorum.

Bir gün ölüm geldiğinde o acıyı tattığınızda anlayacaksınız elbet. Bu yaptıklarınızın nasıl bir şey olduğunu.

Yazıklar olsun…

Sizin için, siz ısının diye yitip giden canlara gereken saygıyı ve hürmeti göstermediğiniz için, bir fatiha okuyup geçtiğiniz için yazıklar olsun.

Beyinsiz, duyarsız, vicdansız bir gelecek yetişiyor.

Tebrikler Türkiye!

Reklamlar

One thought on “Yazıklar olsun…

  1. Ah kardesim eline yureyine saglik ben Azerbeycanin cok uzak bir koyunde yasayan 20 yasinda bir anneyim turkiyedeki bu faciayi duydugumda sanki yureyim yandi herkes gibi her gun her aksam o haberleri izlerken ne kadar agladigimi ben biliyorum bunlari yapdigim icin demiyorum sadece bu aciyi icinde yasayan insanlarinda oldugunu soylemek istiyorum simdi gelelim Azerbeycana kendi vatanima cok olmadi daha bir ay bile olmadi 20 ye yakin sehit verdik ama kimin umurunda evlere ates dusmus kanallari aciyosun herkes kendi aleminde birde sosyal sitelerde yaziyollar sehit ne icin olmek icin bu nasil bi cumle bunu soyleyende bu nasil bi vicdandir anlamiyorum yaziklar olsun boylelerine dogru soyluyorsunuz dunya bu insanlarin ellerine kalmissa VAY HALIMIZE

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s